Multi-platform storytelling
De mediawereld verandert in een razendsnel tempo. Met de komst van social media explodeert het media aanbod en het aantal mogelijke uitzendkanalen. Dat schept natuurlijk veel nieuwe kansen om je boodschap of film met de rest van de wereld te delen, maar vraagt ook om een slimme strategie en uitgekiende werkwijze. Omroepen, bedrijven en maatschappelijke organisaties zullen hun verhaal op een veelzijdiger manier aan de man moeten brengen.
De training Multiplatform Storytelling speelt in op de behoefte om via alle uitzendkanalen op de juiste manier te communiceren met video/beeld. Immers, elk social mediakanaal heeft zijn eigen kenmerken, betekenis en doelgroep. En die behoeven dus allemaal een eigen benadering. Het onderwerp kan hetzelfde zijn maar communiceren op Facebook vraagt nu eenmaal om een andere aanpak dan bijvoorbeeld op LinkedIn. Om de ontvangers op deze kanalen optimaal te bereiken, moet je keuzes maken. En wel al voor het eerste shot gemaakt is. De training Multiplatform Storytelling helpt om die keuzes vooraf te kunnen maken. Hier begint de ontwikkeling van de meest efficiënte werkwijze.
Opzet training Multiplatform Storytelling / Storytelling social media:
Dag 1 Multi platform storytelling
- De basisprincipes van storytelling. Wat maakt iets tot een goed verhaal? Welke basiselementen heb je hiervoor nodig en hoe blijft een verhaal boeiend (van begin tot eind)?
- Wat zijn je mogelijke uitzendkanalen, wat zijn daarvan de typische kenmerken en wat voor type kijkers bewegen zich op dat kanaal?
- Werkwijze. Hoe breek je je verhaal op in onderdelen en verspreid je je verhaal zo efficient mogelijk naar de verschillende doelgroepen?
- We duiken dieper in een case waarin deze werkwijze al is geïmplementeerd.
- Praktijkopdracht.
Dag 2 Praktijkdag
- De deelnemers ontvangen allemaal een bin met daarin hetzelfde videomateriaal. De opdracht is om het geleerde toe te passen en verschillende versies te gaan maken voor de diverse uitzendkanalen.
- We evalueren groepsgewijs het eindresultaat.
Een goed verhaal kun je op minstens tien manieren vertellen. Programmamaker en trainer Mike Warmels is een meester in storytelling en het maken van de juiste keuzes. Warmels maakte talloze tv programma’s en documentaires. Hij is o.a. winnaar van de ICVM Crown Award, een prestigieus TV beeld en de Prix Jeunesse.
Bijzonderheden
Maximaal 6 personen
Cursus data
– 30 + 31 jan
– Andere data voor groepen in overleg mogelijk
2 dagen | € 890 excl. btw |